Als SEO-specialist is het mijn primaire taak om op organische wijze meer bezoekers naar je website te leiden. Ik word er dus ook erg blij van als het aantal organische sessie na mijn input flink stijgt. Maar wat heb je aan al die bezoekers als ze niet overgaan tot actie? Omdat SEO en conversieoptimalisatie zo nauw met elkaar verbonden zijn, denk ik daarom graag mee over hoe we de conversie op je website kunnen verhogen.
Als we de conversie verhogen op jouw website, concentreer ik me niet alleen meer op het binnenhalen van extra relevante bezoekers. Het gaat er nu juist om dat een bezoeker ook een klant wordt. Samen bepalen we wanneer we spreken van een succesvolle actie. Het kan zijn dat een klant contact met je opneemt of een whitepaper gaat downloaden. Of dat hij wat koopt in je webshop. We gebruiken verschillende tools om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op je website.
SEO & conversie liggen in elkaars verlengde. Daarom kijk ik ook altijd naar SEO-optimalisaties op je website. Maar conversie verhogen gebeurt met andere middelen:
Daarnaast heb ik veel ervaring met CRO, dus pas ik de best practices ook toe op jouw website. Alleen als ze relevant zijn, natuurlijk.
We bespreken van tevoren door wat je van je bezoekers verwacht. Aan de hand van die input en een uitgebreide analyse van je website, stel ik dan verbeteringen voor. Ik hou je uiteraard op de hoogte van de gevolgen, zodat je ziet dat de conversie stijgt en je meer succes hebt.
Een website met veel bezoekers is fijn, maar zegt niet alles. Daarom help ik je ook de conversie op je website te verhogen. Heb jij genoeg bezoekers, maar doen ze niet wat je wilt? Dan kan ik je helpen.