‘Bureau X‘? Dat is de werktitel van ons nieuw op te richten bureau. Op dit moment helpt ‘Bureau X‘ in freelancevorm maandelijks tussen de 15 en 20 mooie klanten aan groei, zowel in traffic als conversie. Omdat er steeds meer vraag is, maar ook vanwege de behoefte aan een teamgevoel, ben ik op zoek naar een steengoede en gretige online marketing-specialist. Zodat ‘ik‘ een ‘we‘ kan worden en we de geboorte van ‘Bureau X’ gaan bewerkstelligen. Met een betere naam dan ‘Bureau X‘...
Ik ben Martijn Hoving, en momenteel ben ik freelance SEO-specialist en online marketing-adviseur. Ik ben op zoek naar een nieuwe collega die ‘onze’ klanten laat groeien in termen van traffic en conversie. Samen vormen we een superteam dat indruk maakt op klanten door onze kennis en de resultaten die we boeken Jij draagt hier vanuit je vakkennis, gedrevenheid en passie voor online marketing een flinke steen aan bij.
Je stapt ergens tussen 8.30 en 9.30 het kantoor binnen en pakt rustig een bakkie thee of koffie. Je klapt je MacBook van de zaak open. We bespreken kort wat we allebei gisteren hebben kunnen doen en wat we vandaag op de planning hebben staan. Vervolgens werk je je inbox bij.
Er staan deze week een aantal grotere werkzaamheden voor klanten op de planning. Je begint de dag met het evalueren van de resultaten van één van onze grootste klanten, een bekend automerk. Je opent Google Analytics, Search Console en Ahrefs en ziet dat het goed is. Er zijn een paar groepen zoektermen die minder draaien. Je zet wat actiepunten op een rij en stuurt die naar de klant.
Vervolgens werk je aan een presentatie die we binnenkort bij een potentiële klant gaan geven, een grote uitgeverij. Ondertussen belt er een bevriend bureau met een vraag over aan te leveren teksten. Je staat ze te woord. Je rondt de laatste slides van de presentatie af en deelt ze met de rest van ‘Bureau X’. Oh, en je denkt natuurlijk na over een betere naam voor ons bedrijf…
Als het even kan, lunchen we samen. Genoeg energie opdoen voor de rest van de dag!
Je ziet in je Twitter-tijdlijn of op je leeslijst een nieuwe ontwikkeling voorbij komen, waar we voor die ene klant wel iets mee kunnen. Je leest je verder in en implementeert snel een script in de code van de website van de klant met Google Tag Manager.
Je hebt om 14.30 een belafspraak om een rapportage te bespreken met een klant die een grote website heeft over zakelijke telefonie. Je bespreekt de rapportage en noteert de actiepunten voor zowel jezelf als de klant. Vervolgens mail je de klant een samenvatting van de actiepunten. Direct hierna schiet je nog een goed idee te binnen voor een andere klant, die je voor jezelf noteert.
Aan het eind van de dag heb je nog een zoektermanalyse op je lijst staan voor een nieuwe klant: een webshop in duurzame baby- en kinderkleding. Je komt een heel eind. Je opent Ahrefs, Search Console en AnswerThePublic en maakt een uitgebreide lijst met zoektermen. De sheet deel je met de klant. Voldaan klap je je laptop dicht en laat het kantoor vandaag voor wat het is.
Dit is zomaar een dag in je gevarieerde werkweek. Elke vrijdagmiddag gaan we in ieder geval samen nadenken over het verbeteren van onze dienstverlening, want er is altijd ruimte voor innovatie. Dat is ook zeker iets wat onze klanten waarderen.
Dan voldoe je alvast aan één voorwaarde :). Stuur je motivatie naar hallo@martijn-hoving.nl. Een bijgewerkt LinkedIn-profiel is beter dan een cv. Voor vragen kun je contact met me opnemen via 06-53894113.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.