Please enable JS

SEO-audit

Zo verbeter je de vindbaarheid van je website

Hoe goed wordt de website van jouw bedrijf gevonden? Dat is een lastige vraag, waar niet zomaar antwoord op te geven is. Veel ontwikkelaars maken gratis tools die je zogenaamd het antwoord geven, maar voor een écht antwoord heb je mijn SEO-audit nodig. Na mijn SEO-check heb je namelijk een helder overzicht van de aandachtspunten en kun je concreet aan de slag met het verbeteren van de vindbaarheid van je website.

Wat doe ik?

Bepalen hoe het gesteld is met de vindbaarheid van je website omvat meer dan alleen even Googlen of ik je website kan vinden. Voordat ik aan de slag ga, kijken we onder andere naar de doelen en doelgroep van je website. Ook is het belangrijk om te weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden en wat je concurrenten doen.

Daarna bepaal je of je een kleine of uitgebreide audit wilt. In de kleine audit richt ik me op het laaghangend fruit: verbeterpunten die direct zijn door te voeren, waarmee je direct winst boekt. Wil je het serieuzer aanpakken, dan krijg je een uitgebreide audit. Dan kijk ik naar alle SEO-factoren die van toepassing zijn. Met de uitgebreide SEO-analyse heb je een volledig beeld van alle mogelijke aandachtspunten op het gebied van search engine optimization.

Werkwijze

We beginnen de uitgebreide SEO-audit met een nulmeting en een zoektermenanalyse. Daarna ga ik onderzoeken hoe het staat met de belangrijkste onderdelen van SEO:

  • Techniek: ik kijk onder andere naar de laadsnelheid en toegankelijkheid van je website.
  • On-page SEO: zijn de meta-tags goed ingevuld? Staan de teksten, koppen en afbeeldingen goed?
  • Content: ook analyseer ik de content op je site. Gebruik je bijvoorbeeld structured data? En krijgt je doelgroep de content die ze willen en verwachten?
  • Linkprofiel: waardevolle links verbeteren je vindbaarheid. Daarom kijk ik ook hoe het met je linkprofiel gesteld is.

Tot slot maak ik een inschatting van de winst die we kunnen behalen op SEO-gebied. Dat gaat dan om de hoeveelheid verkeer en de omzet die het op kan leveren.

Wat krijg jij?

Nadat ik de SEO-scan heb uitgevoerd, lever ik een helder rapport op. Zie dit als een lijst met verbeteringen voor je webbouwer, marketeer, contentmarketeer of copywriter. Uiteraard spreken we het rapport samen door, zodat je na afloop precies weet welke stappen je kunt zetten. Soms zet je die stappen zelf, maar ik kan je er natuurlijk ook mee helpen.

Contact opnemen

Wil je graag een kleine of uitgebreide SEO-audit? Neem dan contact met me op, ik help je graag verder! Ook als je niet tevreden bent over je huidige SEO-partner of gewoon graag een 2e paar ogen wilt.